«Η αγορά ενός φυτού σημαίνει επικοινωνία μαζί του. Μια αλληλεπίδραση συναισθημάτων»

Του Γιώργου Ηλιόπουλου, διευθυντή Agropress

«Το φυτό δεν είναι είδος πολυτελείας. Το έχω συζητήσει με πελάτες μου γιατί αγοράζουν. Από την ώρα που δεν μπορεί να επιλέξει την ταβέρνα που πήγαινε παλιά και πλέον πηγαίνει μια δύο φορές το μήνα, προτιμάει να κάνει έναν κήπο στο μπαλκόνι του ή την αυλή του και να καθίσει να απολαύσει αυτή την εικόνα με τη γυναίκα του και το παιδί του. Θα μεγαλώσει ένα φυτό και θα επικοινωνήσει μαζί του. Είναι αυτή η επικοινωνία που μας λείπει» τονίζει στο Agropress, ο Κώστας Μπάρμπας, της εταιρείας «Γεωπονική Αχαΐας», που βρίσκεται στην οδό Αλεξάνδρου Υψηλάντου 142-144, στην Πάτρα. Ένα κατάστημα σημείο αναφοράς στην περιοχή που διαθέτει μεγάλη γκάμα από διάφορα είδη.
« Η κίνηση γενικότερα στο κατάστημα είναι μέτρια προς ικανοποιητική. Τα περισσότερα είδη που πουλάμε είναι άνθη και φυτά εξωτερικού χώρου. Μεγάλη ζήτηση παρουσιάζουν τα καλλωπιστικά φυτά, όπως τριανταφυλλιές, πανσέδες, παχύφυτα και διάφορα τέτοια. Η κρίση έχει παίξει ρόλο σε ότι αφορά την ποσότητα. Σε ότι αφορά την αλλαγή διαμόρφωσης ισορροπιών θεωρώ πως όχι. Δηλαδή ο καταναλωτής δεν στράφηκε σε κάτι άλλο. Απλά δεν πλησιάζει τα ακριβά φυτά, όπως είναι οι τσίκες, που μιλάμε για φυτά της τάξεως των 50 έως 100 ευρώ. Ο κόσμος ζητάει οικονομικά φυτά, από 10 ευρώ και κάτω και επικεντρώνεται σε εκείνα της τάξεως των 5 και 3 ευρώ αντίστοιχα» αναφέρει ο κ Μπάρμπας στο Agropress.
Σε σχέση με την πελατεία, παραμένει σταθερή σε ποσοστό 40% ενώ το υπόλοιπο 60% είναι ανακυκλούμενη.
Εκείνο που παρατηρεί κανείς επίσης είναι ότι και νεαρά άτομα ενδιαφέρονται και αγοράζουν φυτά, από 18 έως και 30 ετών. Αρκετοί μάλιστα γνωρίζουν λεπτομέρειες για τον τρόπο ανάπτυξης αλλά και τις ιδιαιτερότητες που έχει το κάθε φυτό.
« Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και υπάρχει μια αλληλεπίδραση. Το βλέπουν κάτι αλληλένδετο , κάτι που έχει σε αυτούς ανταπόκριση» εξηγεί ο κ. Μπάρμπας.
Το μεγάλο πρόβλημα του κλάδου ήταν η αύξηση του ΦΠΑ. Πριν δύο χρόνια εκτοξεύθηκε από 13% στο 24% , κάτι που δημιούργησε πτωτικές τάσεις στις πωλήσεις. Η επιστροφή του στο 13% έφερε και τα χαμόγελα στους επαγγελματίες του κλάδου, που βλέπουν να υπάρχει γοργή αύξηση της ζήτησης. Και αυτό γιατί δεν ήταν δυνατόν το επιπλέον 11% να απορροφηθεί από τους επιχειρηματίες και εκ των πραγμάτων το κόστος έπρεπε να μετακυληθεί στον πελάτη.

Post Author: Iliop