Συνέντευξη στον Γιώργο Ηλιόπουλο, διευθυντή του Agropress.com.gr
Ποιος είπε ότι η κρίση δεν γεννάει ευκαιρίες; Αυτό έκανε πράξη η επιχειρηματίας Ιωάννα Λαδά, που διατηρεί στην περιοχή του Αλισσού μια πρότυπη μονάδα τυποποίησης ελαιολάδου, υλοποιώντας ένα όνειρο ζωής. Μπήκε στα βαθιά, επένδυσε και πλέον μπορεί να τροφοδοτήσει δεκάδες επιχειρήσεις, από εστιατόρια μέχρι και υπεραγορές.
Όπως σημειώνει η επιχειρηματίας στο Agropress «έχουμε τη δυνατότητα τυποποίησης εκατοντάδων κιλών. Φανταστείτε ότι μόνο από έναν προμηθευτή μπορώ να αγοράσω ακόμη και 100 τόνους λάδι. Η περιοχή της Δυτικής Αχαΐας έχει δυναμική. Όμως επειδή ο πρωτογενής τομέας στην Ελλάδα δεν έχει την αντιμετώπιση που του πρέπει, παρατηρείται ότι πρώτες ύλες μεταφέρονται στο εξωτερικό και πωλούνται έξω σε ανταγωνιστές, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία».
Η μονάδα βρίσκεται στην παλιά Εθνική Οδό και μπορεί να παράξει μια ευρεία γκάμα συσκευασιών, από πλαστικά των 30 ml , δηλαδή ατομικές μερίδες εστιατορίων, μέχρι και 5 λίτρα, αλλά και σε γυάλινα, από 50 ml μέχρι και ένα λίτρο. Από τη γκάμα της συσκευασίας δεν λείπει και το βιολογικό λάδι, που είναι εξαιρετικό και έχει μεγάλη ζήτηση και είναι το 20% της συνολικής τυποποίησης. Το υπόλοιποι 80%, που είναι και ο κύριος όγκος, είναι εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.
Η Ιωάννα Λαδά αποδίδει την επιτυχία της επιχείρησής της στην εξαιρετική πρώτη ύλη, μιας και συμπληρώνει ότι μόνο έτσι μπορούν να σε αναγνωρίσουν οι αγορές.
«Οι ελαιώνες της περιοχής και οι συνεργαζόμενοι παραγωγοί είναι δεκάδες. Προσωπικά αγοράζω απευθείας από αυτούς ή και από μικρούς παραγωγούς, γνωρίζοντας ότι διαθέτουν εξαιρετική ποιότητα ελαιολάδου. Η συνεργασία μας επεκτείνεται και με ελαιοτριβεία που έχουν τα κατάλληλα μηχανήματα και βγάζουν το ελαιόλαδο κάτω από προαποφασισμένες θερμοκρασίες που εμείς ορίζουμε, ώστε το λάδι να έχει τη γεύση και τα αρώματα που θέλουμε ».
Σημαντικό μερίδιο παίζουν και οι ξένες αγορές όπου ο ανταγωνισμός στον τομέα της ποιότητας είναι αδυσώπητος. Η επιχειρηματίας διαπιστώνει, επίσης , ότι υπάρχει και μεγάλη στροφή της εγχώριας αγοράς σε ποιοτικά προϊόντα λαδιού.
«Η γραμμή που έχω αποφασίσει να ακολουθήσω είναι να δίνω τη μεγαλύτερη βαρύτητα στην ποιότητα. Θα κρατήσω πολύ ψηλά την ποιότητα και από εκεί και πέρα βλέπω μια τεράστια ανοικτή αγκαλιά από όλη την αγορά. Οι έλληνες παραγωγοί δεν έχουν αντιληφθεί ότι μόνο εάν κρατήσεις την ποιότητα θα αναγνωριστείς τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς. Από την άλλη, ο Έλληνας στρέφεται στο ελαιόλαδο και μάλιστα στο τυποποιημένο. Ο κόσμος έχω διαπιστώσει ότι θα προτιμήσει να πληρώσει κάτι τυποποιημένο για να έχει την ανάλογη ασφάλεια. Έχει αρχίσει και ενημερώνεται για τα πλεονεκτήματα του καλού ελαιόλαδου» καταλήγει η κ. Λαδά.
Η ίδια όμως προσθέτει ότι δυστυχώς η Δυτική Αχαΐα, παρότι έχει ποιοτικά λάδια, δεν διαθέτει την ανάλογη φήμη πανελλαδικά.
«Η Δυτική Αχαΐα έχει άριστο λάδι, όμως ελάχιστοι το γνωρίζουν. Μόνο όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με τον χώρο του ελαιολάδου ξέρουν πόσα καλά δείγματα διαθέτει η περιοχή μας και τολμώ να πω ότι υπερτερεί σε σχέση με καθιερωμένες ζώνες όπως η Μεσσηνία ή η Κρήτη. Το ελαιόλαδο της περιοχής μας είναι εξαιρετικό γιατί τα εδάφη είναι πολύ καλά. Είναι ένα αθροιστικό πράγμα πραγμάτων. Τα αρώματα, τα χρώματα, η γεύση δεν είναι τυχαία».