Φυσικό διεγερτικό, απίστευτη ευεξία. Ο Χρήστος Ακρίδας μιλάει για το χυμό ροδιού που έχει κατακλύσει τις αγορές.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ AGROPRESS

«Επένδυσα μέσα στην κρίση και δεν έκανα πίσω. Έκανα δηλαδή το αυτονόητο, δεν ήταν κάτι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο. Σε οποιεσδήποτε εποχές όποιος εργάζεται και αναζητεί πράγματα, σίγουρα θα έχει και αποτυχίες. Και αυτές είναι στο πρόγραμμα. Το σημαντικό δεν είναι να μην πέσεις, αλλά εάν πέσεις να ξανασηκωθείς». Ο Χρήστος Ακρίδας είναι ο επιχειρηματίας που εδώ και αρκετούς μήνες έχει μπει στη ζωή μας με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Το ρόδι-Ακρίδας, όπως είναι το όνομα του χυμού από ρόδι που παράγει η επιχείρηση του, ηχεί περίεργα όταν το ακούς αρχικά.

«Επένδυσα μέσα στην κρίση και δεν έκανα πίσω. Έκανα δηλαδή το αυτονόητο, δεν ήταν κάτι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο. Σε οποιεσδήποτε εποχές όποιος εργάζεται και αναζητεί πράγματα, σίγουρα θα έχει και αποτυχίες. Και αυτές είναι στο πρόγραμμα. Το σημαντικό δεν είναι να μην πέσεις, αλλά εάν πέσεις να ξανασηκωθείς». Ο Χρήστος Ακρίδας είναι ο επιχειρηματίας που εδώ και αρκετούς μήνες έχει μπει στη ζωή μας με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Το ρόδι-Ακρίδας, όπως είναι το όνομα του χυμού από ρόδι που παράγει η επιχείρηση του, ηχεί περίεργα όταν το ακούς αρχικά.

«Ο χυμός δεν προέρχεται από ακρίδα, αλλά ήθελα να κάνω λογοπαίγνιο με το όνομά μου» μας λέει ο πατρινός παραγωγός που δεν χάνει στιγμή το χιούμορ του. Η αγάπη του για το ρόδι ξεκίνησε πριν από οκτώ χρόνια και ήταν μια καλλιέργεια που τον αντάμειψε. Η μονάδα βρίσκεται στην περιοχή των Κάτω Συχαινών και διακινεί τα προιόντα του σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ.

«Ξεκινήσαμε τον Ιούνιο του 2011 με γύρω στα 300 δέντρα οπωρώνων ροδιάς. Αυτή τη στιγμή έχουμε 2500 δέντρα. Το 2013 κάναμε δοκιμαστικά χυμοποίηση κάνοντας διάφορες μίξεις ποικιλιών. Το 2014 κάναμε μια πολύ καλή μίξη ποικιλιών και τελικά το 2015 κάναμε μονάδα στα Κατω Συχαινά. Οι ροδιές μας βρίσκονται σε Αχαία και Αιτωλοακαρνανία και είναι περίπου 25 στρέμματα» σημειώνει ο Χρήστος Ακρίδας.

Στο εύλογο ερώτημα εάν η συγκεκριμένη επένδυση έγινε με κρατική ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, η απάντησή του είναι αρνητική.

«Όχι, όχι, όχι! Τα τελευταία 40 χρόνια όσοι δραστηριοποιούνται σε διάφορους χώρους δεν ψάχνουν το κέρδος αλλά την επιδότηση. Μας κόστισε αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, ίσως και εκατοντάδες και μας πήρε πάρα πολύ χρόνο. Όμως έγινε με δικούς μας πόρους» είναι η απάντησή του. Που σημαίνει ότι επένδυσε δικά του κεφάλαια μέσα στην κρίση τολμώντας να κάνει το μεγάλο βήμα. Ποια είναι όμως η ανταπόκριση του κόσμου στο συγκεκριμένο προϊόν; Αγαπάει τις λεγόμενες «υπερτροφές»;

« Η ανταπόκριση του προϊόντος είναι μεγάλη. Το ρόδι έίναι μια υπετροφή γνωστή από την αρχαιότητα ακόμα και στους μυθολογικούς χρόνους. Θεωρείται φρούτο ζωής και γονιμότητας. Και να σας πω και κάτι; Θεωρείται φυσικό ερωτικό διεγερτικό. Είναι από τις τροφές εκείνες με πολύ μεγάλη αντιοξειδωτική δράση. Τα τελευταία χρόνια η στροφή στην υγιεινή διατροφής και στις υπερτροφές έχει οδηγήσει ένα μέρος του πληθυσμού στην κατανάλωση ροδιού» αναφέρει ο κ. Ακρίδας.

Μέχρι το ρόδι να καθιερωθεί στην αγορά με τη μορφή χυμού χρειάστηκε χρόνος. Και αυτό γιατί κάποιες κακές τυποποιήσεις από άλλους παραγωγούς έδωσαν λάθος εικόνα για την ποιότητα του χυμοποιημένου ροδιού στους καταναλωτές.

«Δυστυχώς πρέπει να πω ότι πολλά παρόμοια προϊόντα που είχαν κυκλοφορήσει δεν ήταν ελκυστικά γευστικά. Αποτέλεσμα ήταν καταναλωτές που έρχονταν για πρώτη φορά σε επαφή με το χυμοποιημένο ρόδι να μην θέλουν να το ξαναδοκιμάσουν. Και αυτό γιατί μια από τις ποικιλίες που χρησιμοποιείται είναι υπόξινη. Εάν μάλιστα δεν ωριμάσει το φρούτο, γίνεται ακόμα πιο ξινή. Κάποιες εταιρείες χυμοποίησαν συγκεκριμένη ποικιλία έχοντας αγοράσει την πρώτη ύλη από παραγωγούς που δεν άφηναν τα φρούτα να ωριμάσουν με αποτέλεσμα να είναι υπόξινη η γεύση» υποστηρίζει ο κ. Ακρίδας.

Ως προς την καλλιέργειά του ροδιού, πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι δύσκολη γιατί είναι ένα προϊόν που δεν έχει πολλούς φυσικούς εχθρούς. Είναι όμως μια καλλιέργεια που χρειάζεται πολλές ώρες στο χωράφι.

«Φυσικός της εχθρός είναι η κακή διαχείρισή της» δηλώνει ο παραγωγός. Το καλύτερο κλίμα είναι το ξηροθερμικό για τη συγκεκριμένη καλλιέργεια και απαιτεί επίσης πολλά ποτίσματα .

Πρόκειται για προϊόν που τα τελευταία χρόνια η παραγωγή του έχει ανέβει πάρα πολύ, όπως επίσης και η ζήτησή του. Η διατροφική του αξία είναι τριπλάσια του πορτοκαλιού.

Το 2000 δεν υπήρχαν καθόλου καλλιέργειες ροδιού, εκτός από την περιοχή της Ερμιονίδας στην Αργολίδα, όπου καλλιεργείται η τοπική ποικιλία της Ερμιόνης. Από εκεί και πέρα έγιναν τα βήματα και τελικά τα τελευταία 19 χρόνια φθάσαμε σε αυτό το επιθυμητό σημείο. Το ρόδι ως φρούτο δεν θεωρείται ακριβό, μιας και η τιμή του στη λιανική δεν ξεπερνάει το 1 με 1.5 ευρώ. Όμως αρκετοί καταναλωτές το αναζητούν τα Χριστούγεννα για να το βάλουν στο γιορτινό τους τραπέζι, όταν η συγκομιδή, που γίνεται στα μέσα και τέλη Οκτωβρίου, έχει τελειώσει. Έτσι το αγοράζουν σε τριπλάσια τιμή.

Κλείνουμε την κουβέντα μας με μια προσωπική ερώτηση προς τον κ. Ακρίδα, εάν γύριζε τον χρόνο πίσω κατά πόσο θα επιδιδόταν στην ίδια καλλιέργεια ή θα άλλαζε κατεύθυνση;

«Αν ξεκινούσα πάλι και πάλι το ίδια θα έκανα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που θα το ξανάκανα. Να σας πω έναν εκτός από το κέρδος; Είναι απίστευτη η ομορφιά του χωραφιού με ροδιές από την περίοδο της ανθοφορίας μέχρι και την περίοδο της συγκομιδής. Δεν έχω δει ομορφότερο χωράφι και καλλιέργεια». Και έτσι μας αποστομώνει.

Post Author: Iliop